Skepp Ohoj

Igår var jag ute med min kompis kompis lilla båt. Han bor igentligen I new York men har lite lägenhetr här nere o en båt som han använder typ 10 gånger om året.

Tur att jag kunde få va med på en resa i alla fall, sen att båten kostar va en vanlig människa tjänar på en livstid e en annan sak. Endel människor har helt enkelt för mycket pengar.

Sen på kvällen kom Ms A o vi tog några öl, men det blev inte så många för vi var så trötta så vi åkte hem o kollade på tv istället....

Forgivness

Hmm måste jobba på det, brukar inte vara så långsint men denna gången var det svårt...
Skall se hur det går....

Men strunt samma.. Nu skall jag ut en liten tur på havet...

Change of plans

JAg skulle ju haft min sista semester vecka här nu, men själklart skulle jag vara tvungen att åka iväg o kolla på ett jobb..

Men nu blev det avblåst så jag får hela helgen ledigt istället.. Plus att min kompis som inte skulle kunna komma o hälsa på mig kan komma nu så det e ännu bättre.

Att vi imorgon skall ut med hans syster mans 105 fot motor båt gör inte ont heller..

Bilder kommer imorgon

Miami

Så nu var man tillbaka i Miami igen, så gott att vara här. Skall bara vara här i 8 dagar innan jag måste åka o börja jobba igen, så nu har jag massa att göra, Skall till banken idag med ala mina papper o se hur mycket pengar jag får låna, sen blir det ut o jaga lägenhet här i Miami Beach skall bli skönt att få ett eget ställe här snart, eftersom jag nu e bostatslös, från o med idag e det en som hyr min lägenhet i Sverige med i 6 månader.

Som tur e har jag världens bästa chef som låter mig bo i hans lägenhet mitt på stranden i Miami Beach, fattar inte att han inte själv bor där istället för i världens ände i Norge som han gör nu, fast det e ju bra för mig i alla fall..

Ms A var här igår med, började bra men slutade mindre bra, men men som jag skrev innan dax att gå vidare o inte ångra va man inte kan ha ogjort.

Packar

Så då har man vart hemma i Sverige i 3 dagar o det räckte, vet nu varför jag inte vill bo här längre... Samma människor o samma saker händer hela tiden..

Men om 5 timmar kommer taxin o då åker jag till MIami igen för min sista semestervecks..

Hoppas A står o öter mig på flygplatsen..

Baseball

Idag avslutade jag min lilla Canada resa med att gå på en Baseboll match. Toronto Blue Rays mot Boston Red Sox spelade.

KAn ju inte säga jag e någon expert på baseboll men det var coolt att vara inne på arenan o se en match live  i alla fall..

Sen att nu Toronto förlorade med 8-4 e av mindre betydelse...

Imorgon bär det av hem till Sverige för en kort liten visstelse sen skall jag til Miami på Onsdag igen, men det e en annan historia som kommer senare

God NAtt

On top of the world

Så här ser det ut. 437 meter upp i luften i världens högsta människobyggda utsiktsplats i CN Tower i Toronto..

Det var mäktigt..

Niagara Falls

Just nu e jag nere i Niagara Fals i Candad o tittar på de stora vatten fallen som ligger på gränsen mellan USA och Canada. Coolt ställe med mycket att titta på o göra. O man kan ju inte annat än att säga att fallen e ganska mäktiga o när man står nära dom så kan man inte fatta att folk har hoppat  ut för dem åkandes i tunnor o diverse andra hembyggda saker och överlevt..

Den mest fanatstiska händelsen var typ 1960 när en 7 årig kille trillade i och åkte ut för fallen i bara badbyxor o en flytväst o överlevde utan en skråma.

O är man i Niagara så måste man ju åka Maid Of The Mist, vilket e nord Amerikas äldsta turistattraktion, en båt som tar dig upp nära fallen, man ser inte så mycket där framme för det e som värsta regn ovädret men nu kan jag alla fall säga att jag gjort det.

Moving on

För ett tag sen gjorde jag en sak som ändrade hur mitt liv sett ut de sista åren o som skulle fortsätt, det får jag skylla mig själv för för jag var så dum. Igår efter ett telesamtal så ansåg jag att det e dax att sluta gå o ångra sig för det o gå vidare som vissa personer redan verkat gjort.

The only easy day was yesterday...
Life goes on...

A Room With A View

Idag åkte jag ner till Niagra Falls, det ligger bara en timme från Toronto, och den sviten jag har har nog den bästa utsikten jag någonsin haft från ett hotelrum fönster...

Behemoth

Så här var det att åka Canadas längsta snabbaste och högsta berg o dal bana. Den e över 90 meter hög o går i mer än 120 km/t

Kolla fågeln i tredje baken efter 180 graders svängen som var typ 2 meter från killen som satt i första radens huvud, hade vart snyggt om han fick den i huvet i 100 km/t

Wonderland

Igår var jag på nått som hette Wonderland som ligger lite utanför Toronto, det e ett stort nöjesfält o jag säger bara Liseberg släng dig i väggen. Detta stället hade nog 20 berg o dal banor o bland annat den längsta högsta o snabbaste i hela Canada.. BEHEMOUTH hette den.. 90 m hög 125 km/H en va helt grym.

Så när jag o JAson var färdiga med den dagen var vi lite snurriga i huvet efter 8 timmar åkande i olika berg o dalbanor.

När vi kom hem sen var det gott med lite öl o grilla i ösregnet som just drog in..

CN Tower

Imorgon Skall jag upp här,, idagh var det 9 minuters köö såå jag orkade inte vänta så min plan är att gå dit när dom öppnar imogon för att slippa kön..

Hockey Hall of fame

Sen var det dax att å på Hockey hall of Fame... Detta var cool o det ända jag önskar var att jag hade haft min bror vid min sida för han hade uppskattat allt detta mer än mig...

Warriors Day

Idag var det Warriors Day i Toronto, det är en årlig march med veteraner från 2a Världskriget, Korea, Vietnam. Det var 82a gången eller nått som denna paraden gick.

VAr roligt att stå o titta på dem när dom marcherade förbi, men ännu mer intressant var det att prata med dom efteråt o höra deras olika historier från de olika krigen.

Alla har sin egen speciella historia, o alla e lika unik. Har stor respekt för dessa män som gjort så mycket för att vi skall kunna leva som vi gör idag

SEMPER FI

Grattis

Idag har en liten rumpa sin födelsedag tänkte bara säga GRATTIS....

Frågan e bara hur hon mår..
Hoppas du inte dog av hunger..

GRATTIS PÅ 22 ÅRSDAGEN

Airborn

Imorgon bär det av för ett stor äventyr för mig..
Skall berätta mer imorgon när jag e på väg.

Fighting soldiers from the sky
Fearless men who jump and die
Men who mean just what they say
The brave men of the Green Beret

Silver wings upon their chest
These are men, America's best
One hundred men will test today
But only three win the Green Beret

Trained to live off nature's land
Trained in combat, hand-to-hand
Men who fight by night and day
Courage peak from the Green Berets

Back at home a young wife waits
Her Green Beret has met his fate
He has died for those oppressed
Leaving her his last request

Put silver wings on my son's chest
Make him one of America's best
He'll be a man they'll test one day
Have him win the Green Beret

Grym Film

Det blev en kväll hemma efter ett litet besök på 7ans Gatukök.
Sen såg jag en av mina favorit filmer Black HAwk Down den e så grym, tillsammans med Gladiator

Only the dead have seen the end of the war
Plato

Monaco

Så då var man hemma i Göteborg igen i 2 dagar i alla fall innan nästa resa. Öppna just mina mail o fick en trevlig överaskning.
E inbjuden till Monaco Yatch Show som börjar om en månad, Tack vare endel vänner så vet jag att denna vistelse i Monaco kommer att betyda mycket fest o mycket VIP fester.
Rapport komer senare när den har börjat....
O nu e frågan om man skall ta det lungt idag eller gå ut till mina vänner som ringer o tjatar...

First Time

Så nu får väll jag göra som alla andra då o starta min egen blogg... Får väll se va jag skall skriva om....
KOmmer bli en hel del resande eftersom jag e på resande fto väldigt mycket...
Sitter i alla fall just nu på Centralen i stockholm o väntar på mitt tåg hem till Göteborg.. Där jag skall packa om min väska inför min resa till Canada på fredag...
Fortsättning följer..

Välkommen till min nya blogg!